DIETA MEDITERRANEA III. MEDITTERÁN DIÉTA III. Ingredienti della Dieta mediterranea II. A mediterrán


Olio d’oliva

Ottenuto unicamente dalla spremitura meccanica delle olive, l’olio extravergine di oliva è uno degli elementi centrali della dieta mediterranea. La sua consumazione sulle tavole si deve principalmente alla sua innegabile bontà, ma l’olio extravergine possiede anche proprietà benefiche per la nostra salute. Diverse ricerche e studi scientifici hanno dimostrato le sue innumerevoli qualità salutari e nutrizionali. Tra tutti i grassi alimentari di largo consumo, l’olio extravergine è il più adatto all’alimentazione umana grazie al miglior equilibrio di grassi. Un giusto apporto di olio extravergine nella propria dieta può infatti ridurre la pressione arteriosa, prevenire l’arteriosclerosi e l’infarto del miocardio, oltre che a favorire la digestione. L’olio extravergine di oliva è anche una fonte naturale di vitamina E, spesso chiamata anche vitamina della bellezza in quanto antiossidante che protegge le membrane cellulari dall’invecchiamento. La funzione anti-età dell’olio è confermata dalla presenza di altri antiossidanti, quali il tocoferolo e numerosi composti fenolici che contrastano i radicali liberi, la cui azione dannosa può anche portare all’insorgere di tumori. La peculiarità dell’olio extravergine deriva dal particolare processo d’estrazione con cui viene prodotto: mediante la centrifugazione, o lo sgocciolamento o la pressione, dall’oliva si ricava un vero e proprio succo di frutta. Per questo motivo, per essere definito extravergine un olio di oliva deve rispettare alcuni parametri. Le norme europee stabiliscono che è considerato extravergine un olio che, spremuto meccanicamente a freddo, possiede un’acidità pari o inferiore allo 0.8%. La qualità dell’olio viene inoltre verificata tramite un’analisi organolettica che ne valuta il sapore, colore, odore ed aspetto.

Fonte: Fondazione Veronesi (https://www.fondazioneveronesi.it/magazine/articoli/cardiologia/olioextravergine-doliva-elisir-di-lunga-vita)

Olívaolaj

Az olívabogyók kizárólag mechanikus préselése útján nyert extraszűz olívaolaj a mediterrán étrend egyik meghatározó eleme. Rendszeres fogyasztása legfőképp vitathatatlan ízletességének köszönhető, ugyanakkor az extraszűz olívaolajnak olyan tulajdonságai is vannak, amelyek jó hatással bírnak szervezetünkre. Több tudományos kutatás és tanulmány kimutatta számtalan, az egészségre gyakorolt kedvező hatását és kiemelkedő tápértékét. A széles körben fogyasztott étkezési zsírok közül a benne található zsírok egyensúlyának köszönhetően az olívaolaj a legalkalmasabb az emberi fogyasztásra. Az extraszűz olívaolaj megfelelő mennyiségű rendszeres fogyasztása azon túl, hogy segíti az emésztést, csökkentheti a vérnyomást, megelőzheti az érelmeszesedést és a miokardiális infarktust. Az extraszűz olívaolaj természetes E-vitamin forrás is. Az E-vitamint gyakran szépségvitaminnak is nevezik, mivel antioxidáns tulajdonsága védi a sejtmembránokat az öregedéstől. Öregedésgátló hatását erősíti a többi antioxidáns, mint a tokoferol és a számos fenolvegyület, amelyek képesek megkötni akár a daganatok képződéséhez is vezethető, káros szabadgyököket. Az extraszűz olívaolaj különlegessége a sajátos előállítási módjának köszönhető: az olívaolajat centrifugálással, csepegtetéssel vagy préseléssel nyerik ki: az olívabogyókból tulajdonképpen gyümölcslét állítanak elő. Ahhoz, hogy egy olajat extraszűznek nevezhessünk, meg kell felelnie néhány paraméternek. Az európai szabványok előírják, hogy az a hidegen történő mechanikus sajtolás útján előállított olaj tekinthető extraszűznek, amelynek savassága maximum 0,8%. Az olaj minőségét ezen kívül az ízére, színére, illatára és kinézetére irányuló érzékszervi vizsgálatok is igazolják.

Forrás: Fondazione Veronesi (https://www.fondazioneveronesi.it/magazine/articoli/cardiologia/olioextravergine-doliva-elisir-di-lunga-vita)

#BROCHUREdellAmbasciataItaliana

© 2017 Eu-Project Bt. 1081 Budapest, Bezerédi utca, 19; Adószám: HU25800474; Cg: 01-06-791333

FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK