


La gastronomia italiana in Ungheria ed i suoi esperti
Az olasz konyhaművészet és szakértői Magyarországon
BLOG REALIZZATO CON IL PREZIOSO CONTRIBUTO DI ALBERTO TIBALDI,
MEMBRO DELL'ACCADEMIA ITALIANA DELLA CUCINA
E CON LA COLLABORAZIONE DELL'
L'ISTITUTO ITALIANO DI CULTURA DI BUDAPEST, CHE OSPITA GLI INCONTRI
A BLOG LÉTREHOZÁSA AZ OLASZ KONHYMŰVÉSZET SZAKÉRTŐJÉNEK, AZ ACCADEMIA ITALIANA DELLA CUCINA TAGJÁNAK,
ALBERTO TIBALDI ÉRTÉKES HOZZÁJÁRULÁSÁNAK
KÖSZÖNHETŐ
ÉS A BUDAPESTI OLASZ KULTÚRINTÉZETNEK, MELY A TALÁLKOZÁSOK HELYSZÍNÉT BIZTOSÍTJA
Miért legyen saját online ételrendelési és asztalfoglalási rendszered
Az ételrendelés, és -kiszállítás piaca felgyorsult ütemben változik. Étteremtulajdonosként pedig az online jelenlét megkérdőjelezhetetlenül a megfelelő út a jelenlegi ügyfélkör bővítésére és a bevételi forrás növelésére.
Az online jelenlét révén az éttermed felbukkan, láthatóvá válik azon ügyfelek számára, akik egyébként soha nem látnák az offline hirdetésedet, soha nem hallanának a vállalkozásodról és valószínűleg soha nem kopogtatnának be az éttermed ajtaján.
Ennek ellenére felteheted magadnak a kérdést: „Nem lehetünk a neten online rendelési rendszer nélkül?” De, lehetsz, viszont nem érdemes, mert hatalmas lehetőséget szalasztasz el, miközben ha a konurenciád lát ebben potenciált, öles léptekkel fog lekörözni.
Azok az étteremtulajdonosok világszerte, akik új ügyfelek megszerzéséért versenyeznek, már beugrottak az online trendbe.
Az emberek az offline rendelésről az online rendelésre tértek át, mert ez egyszerű, kényelmes és teljesen átlátható.
Mik tehát az online ételrendelési rendszer előnyei az éttermek számára?
Az Interactive Advertising Bureau és a Viggle által végzett tanulmányok a következő tényezőket mutatják.
Az éhes vendégek nagyobbik része szívesebben rendel közvetlenül az éttermek honlapjáról, mint a különböző multi élelmiszerportálokról. A tudatalattijukban egy étterem egyenlő a finom ételekkel, az ott töltött kellemes idővel, vagy akár a kedves emlékkel, amit egy étteremben fogyasztott vacsoráról őriznek. Ez az érzelmi kötődés könnyen tereli a vásárlót az éttermek weboldalára, hogy körülnézzenek ott.
DE!!! Az ételrendelő és -szállító portálok nagyon profik (milliókat invesztálnak a vásárlók viselkedésének a kutatásába és a marketingbe), és amint az éhes vásárló kezd utánanézni bárminek is, rögtön elárasztják őt ÉHESÍTŐ KÉPEKKEL, nagyszerű ajánlatokkal és egyszerű rendelési folyamatokkal. Az ok tehát, amiért a legtöbb ember úgy dönt, hogy közvetlenül ezeken az ételrendelési portálokon rendel ételt, az az, hogy az étterem oldala nem kínál neki elég ingert és azonnali vásárlási lehetőséget. A portálok jó képei és túlságosan leegyszerűsített online rendelési folyamatai viszik sajnos a prímet.
A konkluzió a számodra igen egyértelmű: legyen kiválóan illusztrált képes étlapod, amire rákattintva másodpercek alatt megrendelhetőek az általad készített ételek.
Nézd meg tételesen milyen elemekből áll RESTOORDERING online rendelési rendszerünk!
Offline VS online rendelés
1. Nincsenek félreértések és nincsenek csalódások
A telefonbeszélgetések egyik legnagyobb problémája, hogy könnyen előfordulhatnak félreértések.
Általában az étteremben vagy a vonal másik végén fellépő zaj miatt mindössze egy egyszerű hiba kell, hogy becsússzon, hogy kompromittáljon egy rendelést és frusztráljon egy vásárlót.
Az online rendelés során minden preferenciát közvetlenül a vásárló határozza meg, így nincs helye félreértéseknek. A megrendelés megerősítésére szolgáló utóhívások is megszüntethetők, ami óriási megkönnyebbülés, mivel erre amúgy sincs senkinek sem ideje, főleg a csúcsforgalmi idősávokban. Egy olyan rendelési rendszerrel, mint az ONLINE MEGRENDELÉSI RENDSZERÜNK, a rendelés visszaigazolása valós időben érkezik meg az ügyfélhez, nem szükséges telefonálgatni!
2. Az online ételrendelés éjjel-nappal elérhető
Előfordulhat, hogy éttermed nem tart nyitva a hét minden napján, de az online rendelési rendszere biztosan nyitva van. És még alvás közben is segíthet pénzt keresni.
Az online ételrendelési rendszer használatával rugalmasságot biztosítasz azt ügyfeleid számára, hogy a számukra legkényelmesebb időpontban adják le a rendelést – még akkor is, ha ez a munkaidőn kívül történik. Ez pedig jelentősen növelheti a rendelések számát. Mert az ONLINE MEGRENDELÉSI RENDSZERÜNKBEN könnyedén kiválaszthatják, ütemezhetik az étel átvételt vagy az ételszállítási időpontot. Ha például az éjszaka folyamán folytak be megrendelések, másnap nyitáskor már látod őket a telefonodon vagy a tableteden és már kész is a teendőlistád, máris kezdheted a munkát.
3. Az online étlap kezelése egyszerűbb
Sokkal egyszerűbb és lényegesen olcsóbb (vagy akár ingyenes) egy online étlapot készíteni és fenntartani, mint a nyomtatottat. Ha neked már ilyened van, csak visszaigazolni tudod mindezt: bármikor módosítható, szerkeszthető, nagyszerű – ÉHESÍTŐ – képekkel gazdagítható, hogy megpillantva rögtön cselekvésre, vagyis rendelésre buzdítsák a honlapod látogatót.
Nemcsak a nyomtatás terhétől és a nyomtatási díjaktól szabadulsz meg, hanem szabadságot ajándékozol saját magadnak: akkor igazítasz rajta, amikor csak akarsz.
Csak pár röpke előnye az online étlapnak:
a) teszteltheted kedvedre, hogy melyik étel, milyen étlapon való elhelyezéssel hoz több megrendelést, melyik kép csábítja leginkább az éhezőket,
b) napi promóciókat találhatsz ki,
c) reklámozhatsz készleten lévő élelmiszerekből készült ételeket, amelyek korlátozott ideig érhetők el, mert szezonálisak, vagy mert meg akarsz szabadulni a felhalmozott készleteidtől,
d) sőt, egy jól összeállított étlappal könnyedén tudsz „extrákat” ajánlani, így növelve a kosárértéket.
Például: ha megmutatod a desszertet rögtön, amin megrendelték a főételt, szinte biztos, hogy azt is rendelnek majd a már kiválaszott a főételük mellé.
4. A tőled rendelő ügyfeleid a TIÉID és megérdemled őket. Te mindet megteszel, hogy finom ételeket készíts, hogy kedveskedj nekik és viszonzásul egy mosollyal, majd újabb látogatással vagy megrendeléssel tiszteljenek meg téged. Ez az érzelmi kapcsolat már az első megrendeléssel-látogatással elindul, de a folytatás, a jövőbeli kapcsolatotok RAJTAD múlik. Ennek persze van egy igen erősen szükséges feltétele: az, hogy az ügyfél tényleg a tiéd legyen. Te kommunikálj vele, te vállalj felelőséged az ételeid és szolgáltatásaid minőségért (és nem az ételszállító multik, például).
Amikor saját online megrendelési rendszereden keresztül folyik be hozzád a megrendelés, az asztalfoglalás, akkor az ügyfél megadja az adatait: nevét, e-mail címét, telefonszámát. Ha online rendszereden keresztül fizet, a kártyája adatait is. És hidd el, ez így van, ahogy a Interactive Advertising Bureau és Viggle kiderítette: neked szívesen megadják, az ételportáloknak inkább kényszerből teszik azt.
Ha már a vendégek e-mail címe ott vannak a listádon, bármikor kitalálsz egy promóciót, egy különleges ajánlatot, írni tudsz nekik, ők pedig alig várják az étel újdonságokat, a különlegességeket, mert ismernek téged, szeretnek téged.
Az ételrendelési portálokon ezzel szemben a kommunikáció meglehetősen személytelen tud lenni és minden a pénzről és a következő akcióról szól. Arról nem is beszélve, hogy ez nem a legjobb kompromisszum neked, hiszen az áraid több száz hasonló étel áraival vannak folyamatosan összehasonlítva, semmilyen más szempontot nem figyelve. Nem ez az egészséges verseny, ezt minél előbb abba kéne hagyni!
Ha már telefonos applikációd is van (azon kívül, hogy bizalomgerjesztő és minőségi garancia, ha egy étteremnek sajátmárkás mobilos applikációja van), a vendégeid soha többé nem fognak másfelé nézni! Megnyitják az appot, csak azt látják, amit te kínálsz és rendelnek, vagy asztalt foglalnak. Ez trendi, modern, bizonyítja azt, hogy lépést tartasz a korral, ismered az új generációkat is és vonzani is akarod őket az éttermed felé. Ugye tudod, hogy a piac egyik fontos szegmense a 30-as években jró generáció? Ugyanakkor ők az a halmaz, akik egyarán aktívak a világhálón, miközben nem zárkóznak el az éttermek személyes felkeresésétől sem. Hiba lenne ezt figyelmen kívül hagyni, hisz ők neked is fontos vásárlóid lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink